צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  דרורית, כמה טוב שאת כאן - אני מהדרוםמרי 11:33 21/08/2011
והשאלה היא לגבי ילדה בת 6 שעולה לכיתה א'...אוף כמה חוסר אונים. אנחנו עברנו לדרום לא מזמן וזה חדש לה וגם לי....בפעם הראשונה היא נעמדה דום כי היא חשבה שזה יום הזיכרון. ועכשיו היא כבר מבינה ואני מוצאת את עצמי מרגיעה אותה בכל מני סלוגנים ריקים כמו "אל תדאגי, אמא תשמור עלייך"...אבל בכל זאת היא אפילו רוצה לישון עם נעליים כי היא פוחדת שאם תהיה אזעקה היא תתעכב לנעול אותן ולא תספיק להגיע למקלט. היא שואלת אם יש אנשים רעים שרוצים לפגוע בנו. ואני עונה שיש אבל אנחנו לא צריכים לפחד וכך ננצח אותם..האם אני פועלת נכון? ואבא שלי בכלל בדעה שהיינו צריכים להגיד לה שזה רק תרגיל, האם הוא צודק והיינו צריכים לפעול כך?
תודה רבה
   אני חושבת שאת נוהגת בצורה הכי טובה.דרורית אמיתי-דרור 21:20 21/08/2011
לא נכון ליצור עולם מזוייף ולשקר לילדה.
זה עובד (לכאורה בלי מחיר) רק בסרטים (ראי "החיים יפים" של בניני).
יחד עם זאת - נכון מאד לתת לילדה בת 6 תחושה שההורים שומרים עליה, שהצבא והמדינה שומרים עליה, שהרשויות שומרות וכו' (גם אם לך יש ספק בכך).
היא חייבת עוגן להיאחז בו - וזה עוגן טוב.
צריך גם להסביר שהמצב זמני ויחלוף - ושיש עתיד טוב. את הדיעות הפרטיות שלנו בקשר למצבנו הלאומי יש לשמור לשיחות סלון עם חברים. הן לא מתאימות לילדים בני 6 (גם לא לקצת יןתר גדולים...).
יש לשער שבעוד שבועיים, גם אם תהיה רגיעה, ישקיעו בבית הספר, יחד עם החגיגיות, תירגון של כניסה למקלטים / ממ"דים וכו'. בנוסף לכך - הרחוב, הטלוויזיה וכל האשר מספרים את הסיפור האמיתי. גם אלה סיבות שבעטיין אין טעם לשקר ולהסתיר.
מוטב שהילדה תשמע את הדברים ממך, בצורה מבוקרת ומסודרת, בלי ניפוחים של שמועות ואגדות (טובות ורעות) שנלוות לכל מצב ובוודאי למצבי לחץ.
מילת הקסם במצבים כאלה היא : "שיגרה" !!! לשמור ככל הניתן על שיגרה: שיגרת היום יום, שיגרה של טקסים ביתיים (סיפור לפני השינה, טקס ארוחה משותפת, אמבטיה, סדר יום...).השיגרה היא מקור ביטחון חשוב מאד.
מקור ביטחון חשוב לא פחות הוא הצבת הגבולות. חשוב מאד (!) לשמור על גבולות מתאימים גם במצבי לחץ. הגבולות נועדו לתת תחושה של יציבות ומסגרת לילדים - ולא נכון לפרק אותם בזמן לחץ. זה מלחיץ את הילד עוד יותר והוא מרגיש במידה מסויימת כאילו נלקח ממנו העור העוטף אותו, כאילו הוא עירום ועריה ופחות מוגן.

בנוסף: מציעה לך לקרוא את מה שכתבתי בעניין ילדים ומצבי לחץ.
לצערי - זה שוב רלוונטי....
ולא לשכוח, למרות הכל, לציין בטקסים ובשמחה את הכניסה לכיתה א' ולתת לאירוע את המקום החגיגי שמגיע לו.

אם יש לך שאלות ספציפיות - כיתבי ואענה ברצון.

נקווה לימים טובים,

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
טל. 0522322420 036990742
   ושכחתי לכתוב: זה בסדר גמור שהיא רוצה לשיון בנעליים. זה רק מצביע עד כמה היא ריאלית. אפשרי לה את הדבר בשלב זה. אחרי כמה לילות רגועים - תוכלו לדון בכל מחדש.דרורית אמיתי-דרור 21:23 21/08/2011




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו