צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  גמילה בלילהטובי 10:20 30/10/2011
בתי בת שלוש וחצי כמעט.. נגמלה ביום מחיתולים בגיל שנתיים. גמילת לילה התחלתי איתה פעם ראשונה לפני חצי שנה כשהראתה נכונות ושחיתולה היה יבש. זה החזיק מספר ימים ואז הרטיבה שלוש פעמים בלילה, כאשר חשוב לציין שבמהלך תקופה זו נהייתה חולה ואמי אושפזה. הפסקתי את הגמילה. לפני כחודשיים (חודש לפני שבני נולד)שוב חזרנו לגמילה ,היא רצתה וגם הפעם זה הלך חלק יותר. כאשר אנחנו לוקחים אותה שעתים אחרי שהיא נרדמת לפיפי. אחרי שילדתי ביקשה להחזיר לה חיתול.וכעבור מספר ימים ביקשה שוב תחתונים. היא פיספסה מספר פעמים בלילה, התקררה ואז החזרנו לה עד שתבריא את החיתול תחתון. הכל כמובן בשיתוף איתה ובהסכמתה. עכשיו שוב חזרנו לתחתונים. שאלתי- האם זה נכון לגמול אותה עכשיו או לחכות עוד? אנחנו לוקחים אותה בתחילת הלילה לשירותים וגם באמצע הלילה. האם זה נכון? כשלא לוקחים אותה היא עושה במיטה ואפילו לא מתעוררת מזה. חשוב לי לציין שבתי היא ילדה מאד בוגרת ועצמאית ושאני עצמי הרטבתי בלילה עד גיל 8.
תודה,
טובי.
   התלבטות לא פשוטה. מצמד אחד כדאי לתת לה "לנוח" מהטלטלות שעברה בכלל ובעניין הגמילה בפרט. מצד שני: יש גיל שכדאי מאד לא אחר אותו והיא כבר גדולה דיה ואפילו יותר מזה...דרורית אמיתי-דרור 08:39 04/11/2011
בכל זאת: מציעה לעשות עכשיו הפוגה למשך כחודש.
משך אותו חודש מציעה מאד מאד לפנות לייעוץ/הדרכה אישית-מקצועית (בשיחות פנים אל פנים ולא בייעוץ אינטרנטי) כדי לעבור הפעם את תהליך הגמילה בצורה רצופה ועקבית יותר, עם תמיכה מתאימה גם במקרה שתהיו קשיים.
גם העובדה שאת עצמך הרטבת עד גיל מאוחר היא גורם חשוב לפנייה לייעוץ, כיוון שאנחנו יודעים ממחקרים שקיים יסוד תורשתי בעניין.
ניתן בהחלט לעזור לכם לעבור את התהליך בצורה טובה.
תוכלי לבקש עזרה מקצועית גם בלשכת הרווחה באיזור מגוריך (כל אחד זכאי לקבל הדרכה) באמצעות יועץ/ת מומחה לגיל הרך של קופת החולים שלך או באופן פרטי.
בהצלחה!

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
0522322420




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו