צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  פעוט בן 3 וחצי שלא יודע לשחק לבדנורית 15:27 19/12/2011
שלום, יש לי פעוט בן שלוש וחצי. הוא לא יכול להעסיק את עצמו יותר מ2 דקות. תמיד מבקש שישחקו איתו או פשוט מנדנד כשאני צריכה לבשל או לנקות. זה החמיר מאז שנולד אח קטן לפני 4 ח. אבא שלו לא נותן לו דקה להשתעמם ומשחק איתו בכל הזדמנות שנמצא בבית ואני לא תמיד פנויה לעשות זאת כי יש אלף ואחת דברים לעשות (כמובן שבשל כך הוא ההורה האהוב...) כיצד מלמדים ילד להעסיק את עצמו ולשחק לבד? אני מיואשת קשה להתמודד איתו כשיש עוד תינוק בבית. האופציה היחידה היא טלוויזיה ואני לא רוצה לעשות את זה בכל פעם. חשוב לי לציין שמדובר בילד נבון מאוד מעבר לגילו. 
   אין פטנט לעניין.... ראשית: זה כל כך צפוי ונורמלי שילד ירצה את תשומת לב הוריו כאשר נולד לו אח!!! שנית: צריך לתאם עמדות עם האבדרורית אמיתי-דרור 23:39 20/12/2011
כדאי יהיה לשחק איתו אבל לתת לו בהדרגה כמה דקות של משחק עצמאי, כשאתם מעורבים מרחוק או כשאתם עוזבים את המשחק וחוזרים אליו לעיתים קרובות (מעין משחק "קוקו"....).
האם יש לילד משחקים שמעניינים אותו? האם אין הוא מוצף מדי במשחקים וגרייה?
מסכימה איתך שכדאי להימנע מטלוויזיה במינונים גבוהים.

התייעצי עם הגננת ושאלי אותה מה הוא אוהב לעשות בגן ומה משאיר אותו "צמוד" למשחק באופן עצמאי. אולי תוכלי לשאוב מכך רעיונות.

וחשוב מאד: בכל יום לפנות כחצי שעה (לפחות) שבה הוא נמצא לבד (לבד!!) איתך או עם אבא שלו בלי האח הקטן (ז"א: מישהו אחר דואג לאח התינוק: סבתא... מטפלת...).

בהצלחה ומזל טוב להולדת האח,
חג שמח,

דרורית אמיתי-דרור




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו