צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  לדרורית שאלה בבקaה-תינוקת בת שנה וחודשיים לילך 17:30 13/03/2012
שלום רב,
בתנו בת שנה וחודשיים, נולדה בלידה רגילה, מתפתחת יפה, הולכת ועושה את כל הדברים "לפי הספר".
מהשבוע הראשון שהגענו הבייתה הקפדנו מאוד לא לנדנד בזמן ההשכבה, זמנים קבועים \ לא להרדים בעגלה וכו' על מנת לסגל הרגלי שינה טובים. הכל עבד יפה, ובגיל 4 חודשים הועברה לחדר משלה והכל עבר חלק.
מאז ומתמיד לא ישנה לפרקי זמן ארוכים והעדיפה להשאר ערה..
אך על שנת הצהריים - כשעה וחצי והלילה - משמונה וחצי הקפדנו מאוד.
בגיל תשעה חודשים הכנסו לפעוטון ושם ישנה שנת בוקר ובצהריים- באחת וחצי , לאחר שהייתי אוספת אותה, הייתה ישנה במיטתה כשעה וחצי.
בחודשיים האחרונים החלה להתעורר 4-5 פעמים בלילה, אך לאחר החזרת מוצץ שנפל הייתה חוזרת לישון.

בשבועיים האחרונים מתנגדת בכל תוקף להרדם לבד במיטה, צורחת צרחות אימה ולא מוכנה בשום פנים באופן להרדם. היא רוצה שנשאר לידה . בימים הראשונים חשבנו שמשהו מציק ומפריע והבאנו אותה למיטתנו- ואכן נרדמה אך עם התעוררויות "בדיקה" מי נמצא לידה.
לאחר שהבנו כי שום דבר לא כואב/מציק החלטנו ,בארבעה ימים אחרונים,להפסיק את "המשחק" ולא לאפשר לה לצאת מן המיטה. בפועל מה שקורה הוא שהיא צורחת כשעה וחצי, אני נכנסים כל כמה דקות אומרים לה שהולכים לישון , משכיבים ומרגיעים, אך מייד עם היציאה מן החדר היא חוזרת לצרוח. אנו גם מקיימים טקס השכבה לפני.
סיפור זה נמשך בדר"כ כשעה וחצי בזמן ההשכה, באמצע הלילה- כשעה ובצהריים- כשעה וחצי כאשר בצהריים היא לא נרדמת ואז מגיעה השעה 4:00 ואנו מוצאים אותה.

יש לציין כי ילדתנו ילדה שמחה, אך מאוד דעתנית בכל נושא כך למשל מתעקשת לאכול לבד וכו'..

שוחחנו עם הצוות המטפל אך שם היא נרדמת ללא ליטופים וכו'... שאלנו האם קרה משהו חריג אך גם זה לא קרה.יש לציין כי הולכת לשם בשמחה.
אנו אובדי עצות ועייפים מאוד.

מאוד נשמח א תעני לנו ... תודה, לילך
   קשה לי לעזור ולדעת מה קורה או עובר על הילדה. בכל מקרה - נכון יהיה לברר היטב מה קורה בגןדרורית אמיתי-דרור 20:45 13/03/2012
לשאול הורים אחרים בגן האם שמו לב לשינוי בהתנהגות ילדיהם, להתבונן היטב איך היא מגיבה למפגש בגן עם הצוות ועם הילדים (בבקר, כשהיא מגיעה אתכם) ועוד.
ייתכן שהיא חולמת ומתעוררת מחוויה מפחידה - אבל לא סביר שזה יקרה כמה פעמים בלילה.
נכון יהיה לברר בעזרת מרפאת הילדים אם אין משהו פיזיולוגי שמפריע לה - ולא להסתפק בהערכה שלכם.ישנן הרבה סיבות שיכולות להסביר יקיצות מרובות, התעוררות מבועתת ושינה לא רגועה- אבל רופא/ה צריכים לבדוק זאת.
לא נכון יהיה לראות בכך "משחק" או העמדת פנים ולהלחם בה.
כדאי לברר היטב.
רק אחרי שתשללו את הדברים שציינתי לעיל - ואם השינה לא תשתפר - כדאי יהיה להתייעץ אישית עם איש מקצוע שעוסק בצד הריגשי - התנהגותי.
קשה (בלתי אפשרי) לעזור בעניין הזה בעצת פורום.
מקווה שקצת עזרתי בכיווני מחשבה ראשוניים.

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
0522322420




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו