צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  בכי בלילהשגית 08:54 29/05/2012
שלום
הילדה שלי הת שנה וחודשיים ובלילה היא ישנה בלול ליד המיטה שלנו ההורים. בחודשיים האחרונים הילדה קמה כל הזמן בלילה. היא קמה בוכה קצת וחוזרת לישון כשאני קמה אליה ומביאה לה מוצץ.ההתעוררויות האלו מתחילות הפכו להיות כל חצי שעה ולאחרונה היא קמה ועומדת ונשארת ערה ליותר זמן. העניין מאוד קשה לי. מה עליי לעשות? האם עליי להעביר אותה לחדר משלה? לא לקום אליה בלילה?
   האם תוכלי לפרט (אני אעזור ברשימה ראשונית של שאלות):דרורית אמיתי-דרור 22:08 30/05/2012
למה היא ישנה בלול? מה פירוש לול? מיטה קטנטנה? מזרון תקני? האם יש לה מרחב מספיק?
למה בחדר שלכם? האם יש סיבה מיוחדת? נוחות שלכם?
מה עוד מאפיין את הילדה?האם יש אירועים בחייה שראוי לציין כמו: שינויים שעברה, התפתחויות של הזמן האחרון (התחילה ללכת, למשל...).
מה קורה בשנת הצהרים? האם היא במסגרת חוץ-ביתית (פעוטון...)? ממתי? מה קורה שם עם השינה?
איך הגבתם עד עתה?
האם היא בריאה?

ועוד....
   תשובותשגית 08:19 31/05/2012
הילדה ישנה במיטת תינוקות מרווחת, והמזרן תקני.הסיבה שהיא בחדר שלנו היא בגלל שבגיל שלושה חודשים גילו לה מחלה בלב שנקראת קרדיומופטיה-מחלה שיכולה לגרום לעיכוב בהתפתחות(הרופאים אמרו לנו שזה לא כואב לה או בכלל לא משפיע עליה מבחינת כאב). אז העדפנו שהיא תהיה קרובה אלינו שחס וחלילה לא יקרה משהו ולא נהיה מודעים- זה היה לבטחון שלנו ושלה.הילדה מאוד עקשנית תכונה שמתגלה יותר ויותר ככל שהזמן חולף. מבחינת התפתחות היא עומדת ותופסת בחפצים והולכת, עומדת לבד ממש שנייה שתיים ונופלת. מבחינת אירועים בחייה אין משהו מיוחד.בנוסף היא נמצאת בפעוטון עם עוד כ-12 ילדים. מבחינת שנת צהריים היא ישנה בערך כשעה שעה וחצי בגן, ואז היא ערה עש שמונה שמונה וחצי ונרדמת.
כל הזמן שהיא הייתה מתעוררת ועושה רעשים הייתי קמה ומביאה לה את המוצץ והיא הייתה חוזרת לישון. עכשיו זה נהיה הרבה יותר היא ממשיכה לבכות כשהיא קמה בלילה למרות שאני נותנת לה מוצץ או מים ואז כשהיא נרדמת עובר עוד חצי שעה ועוד פעם היא קמה.אני לא יודעת אם זה פשוט בגלל שהיא צמאה או רוצה את אמא לידה..אני חושבת על להעביר אותה לחדר שלה אבל מאוד מפחדת..הן בגלל המחלה והן בגלל שגם אנחנו התרגלנו שהיא קרובה אלינו אם היא תהיה בחדר נוסף זה כאילו חסר ממני חלק..וגם בגלל שהיא סומכת עלינו שנהיה לידה. מה עליי לעשות? ואיך אני יכולה למנוע את ההתעוררויות שלה בלילה זה מאוד קשה.
   שגית,דרורית אמיתי-דרור 21:21 07/06/2012
כמה חשוב ששאלתי וכמה חשוב שהוספת מידע על הילדה ועליכם. יש לשער שהדברים קשורים זה בזה. בלי להיכנס לעניינים בריאותיים (אין לי ידע בתחום, כמובן) אני מציעה שקודם כל תפתרו את עניין הלינה המשותפת.
בררו עם מרפאת הילדים האם בטוח ונכון (מבחינת הבריאות) להעביר אותה לחדר משלה.
אם תקבלו לכך אישור רפואי - כיתבו שוב ונחשוב על ההמשך.
בהצלחה ובבריאות,

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
0522322420




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו