צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  כמה שאלות אשמח לייעוץאורלי 20:46 31/07/2016
שלום,
אני אמא לילד מתוק בן שנתיים ו7 חודשים.
ראשית אציין שנולד לו אח קטן לפני חודשיים, הוא נגמל מטיטול בהצלחה בחודש האחרון, ואנחנו מכינים אותו נפשית לקראת מעבר דירה ומעבר לגן עירייה חדש בחודש ספטמבר הקרוב. אכן הרבה שינויים משמעותיים.

1. בחצי שנה האחרונה הוא מתפרץ הרבה כשהוא לא מצליח לעשות משהו. למשל אם משחק במשחק ולא מצליח במשהו, או ששם קלפים על לוח וזה לא יושב במדויק, וכל מיני דוגמאות כאלה שמשהו לא יוצא לו מושלם אז הוא מתפרץ וצועק ומעיף את החפץ לרצפה. כשאני רוצה לעזור לו ולהסביר לו איך להצליח הוא מסרב ומחליף עיסוק בכעס.

בנוסף בזמן האחרון הוא מבקש עזרה יותר מדי על דברים שטותיים. למשל הוא כעס על הלגו שהתפרק לו והעיף אותו לכל עבר. דרשתי ממנו לאסוף את החלקים מתחת לספה והוא רצה שאני אעזור לו ושאני אתכופף ואחפש, כי הוא לא רוצה לבד. 5 דק' שאנחנו מתווכחים כי אני רוצה שיעשה את זה והוא מתעצל ומתבכיין ולא רוצה.

2. די באשמתי לא חשפתי אותו מספיק לגינות ציבוריות, כי אחרי הגן אני מעדיפה שנעשה פעילויות בבית כמו ציור, פלסטלינה, משחקי קופסא, אפייה, ריקוד וכו'. גם בגלל שאני מתגעגעת אליו ונהנת מזמן איתו בבית וגם כי אני מותשת אחרי העבודה.
ואז כשאנחנו יורדים לגינה אני רואה שיש לו פער מוטורי ופחדים שאין לילדים אחרים בגילו. אני עכשיו מתחילה לתקן את זה ולרדת איתו יותר אבל אני לא יודעת איך להחדיר לו את הבטחון הזה ולראות אותו משוחרר ורץ לבד בין המתקנים. צריך לציין גם שאני קצת חרדה שיפול או יפצע וקשה לי לשבת על הספסל ולהשקיף מרחוק כמו שאר האמהות ואני מרגישה שאני חייבת לעמוד בקרבתו ולתמוך.

3. מאיזה גיל ילדים כבר משחקים ממש יחד ונחמדים אחד לשני?
כשאני שואלת את הגננות הן אומרות שהוא מקסים ומשחק יפה כם בני גילו ועם החברים הגדולים ממנו ואין לו שום בעיה חברתית
אבל כשאני רואה אותו משחק עם אחרים מחוץ למסגרת הגן הוא לא נהנה לשחק עם אחרים. יכול להגיד לילדים אחרים לא לעלות למתקן שהוא יושב עליו ולהדוף אותם, לא מוכן לשחק יחד. כשמשחק עם האחיינים לוקח לו זמן עד שמסכים לחלוק איתם בצעצועים ולא פעם דוחף אותם.
אני חוששת מההתנהגות החברתית שלו בעיקר לקראת גן עירייה.
האם הפתרון הוא להזמין חברים הביתה? ללכת יותר לחברים ולעבוד על יצירת חברויות?
ואני תוהה בקול אם זה אנחנו אשמים שלא חשפנו אותו מספיק למשחקים חברתיים מחוץ לבית. פשוט אני חושבת שזה גם חשוב היחס האישי והחם מההורים, כי אנחנו כמעט ולא רואים אותו במהלך היום.

4. לא יודעת אם קשור אבל שמתי לב לאחרונה שהוא ממש מצייר עם חום וסגול. בעיקר חום. כשאני מגישה לו חבילת צבעים הוא ישר נמשך לחום ורוצה לצייר רק בו. יש לזה משמעות? מחפש אדמה, קרקע יציבה בגלל השינויים בבית?

הוא כל הזמן ואפילו עכשיו יותר מתמיד מקבל המון המון אהבה וחיבוקים ונשיקות וליטופים וחיזוקים חיוביים. יש לו הרבה בטחון והוא ממש אוהב לדבר, עם אנשים בתור בסופר, באוטובוס, אומר שלום לפועלי בניין ברחוב, ובכללי ילד מתוק ושמח. אבל נפילות הכעס האלה משבשות אותו.

היום הרגשתי שהוא כבר מגזים והתחלתי לחפש חומר באינטרנט. חשבתי שאולי יש לו סף תסכול נמוך, אבל לא יודעת אם זה משהו שצריך לטפל בו עם טיש מקצוע או שזה חלק משגעת גיל שנתיים

אשמח מאוד לייעוץ.
תודה!!
   טיפול משפחתי יכול לעזוררון אלון 15:38 29/08/2016
כנראה ישנה בעיה שלא נראת לעין, חייבים לפנות לטיפול מקצועי שיתן אבחון מקצועי לילד.
המון שינויים חדים משפיעים רבות על הילד, ממליץ בחום על מטפלת מקצועית שתוכל לתת מענה www.drliatbarash.co.il/




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו