צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום להיות אבא
מנהל/ת הפורום: ד"ר גיל גולדצוויג
  איך להגיב לילדיםמיכל 19:03 13/01/2010
שלום
לפני 7 חדשים התגרשתי מבעלי. יש לנו שני ילדים (12, 8),שנמצאים ברשותי. תחילה היו הסדרי ראיה של פעמיים בשבוע וכל סופ"ש שני. בהדרגה הוא הפסיק להפגש איתם, היה מדבר איתם רק בטלפון. נכון להיום הוא נמצא בחו"ל כבר כמה חדשים, עזב ללא הודעה, היה מדבר איתם בטלפון מידי פעם אבל גם זה נפסק. בהתחלה הסברתי להם שאבא אוהב אותם, ושהבעיות שהיו ביננו לא קשורות אליהם, אבל בחדשים האחרונים הם כבר בכלל לא שואלים עליו. כאילו שכחו ממנו לגמרי. במצב הזה אני מאד מתלבטת האם לשוחח איתם ביוזמתי מידי פעם, או לעזוב את זה ככה. וגם אם אשוחח איתם אני לא יודעת מה להגיד להם. איך להתמודד עם המצב הזה?
   למיכלגיל גולדצויג 21:39 13/01/2010
הדבר הראשון שחשוב לי להגיד לך הוא משפט שאנחנו משתמשים בו ברבה בעבודה עם טראומה - "התגובה נורמלית - המצב לא". על פרידה וביחוד פרידה קשה כמו זו שאת מתארת יכולה לעורר טווח של תגובות אצל ילדים - הכחשה, כעס (עליך ועליו), עצב וגם התעלמות. לפעמים לא לדבר יכול לנבוע מכך שהם חוששים לך - לא להעמיס עליך, אולי רואים שקשה לך.
אני מציע בעיקר לפתוח להם ערוץ דיבור - אי אפשר "להכריח" אותם לדבר אבל בהחלט אפשר להציע,הרעיון הוא שהם ידעו שהם יכולים לדבר אם הם רוצים. את מכירה היטב את ילדיך וודאי תוכלי למצוא את הזמן המתאים להצעה כזו - למשל ארוחה משותפת או מצב שאתם בבית בנחת ביחד (לא כשאת לחוצה ממהרת וכועסת). אפשר להזכיר את הנושא לשאול מה הם חושבים וכו' ולהגיד שאם ירצו לדבר את תהיי מוכנה לשמוע. דרך נוספת היא להגיד משהו על מה את מרגישה (ובכך את מדגימה להם שאפשר לדבר גם על דברים קשים) למשל להגיד משהו על כך שלא פשוט לך שאבא לא יוצר קשר - את כמובן לא צריכה ולא יהיה נכון להכניס אותם לכל מה שאת חושבת אבל בהחלט יכולה להגיד משהו על כך שזה לא פשוט כדי שיבינו את הרעיון של שיתוף.
מקווה שזה עוזר במעט
גילי גולדצויג




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו