צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום להיות אבא
מנהל/ת הפורום: ד"ר גיל גולדצוויג
  מה עושים??NAV 14:41 19/11/2007
לאחר לידה של שני ילדי החדשים "תאומים בני חודשים" אני לא מצליח להקשר, מגיב בחריפות על גבול ה"דחיפת מוצץ באלימות "
תנועות חדות וחוסר סבלנות משוא !!
יש לי כבר ילדה אחת שבמלוא הכנות תיפקוד לתפארת ...

מה עושים ?
   בתשובה ל"מה עושים"ד"ר גיל גולדצויג 00:56 20/11/2007
שלום רב,
לא כתבת הרבה פרטים אז אנסה לענות תשובה כללית.
השלב הראשון הוא להכיר בכך שזה קשה (ובעצם כבר עשית זאת) לא תמיד מודעים למגבלות הכח היכולת והמשאבים שלנו חשוב להכיר בכך, הנטייה הטבעית היא לנסות לתפקד כסופרמנים - אנחנו יכולים להתמודד עם הכל אבל לא לישון בלילה ולהתמודד עם שני תינוקות קטנים בוכים חמודים ככל שיהיו זה קשה מאוד (זכור לי חבר שסיפר שיום אחד כשהרגיש כשלא עומג בעומס פשוט נשכב על הרצפה ולא עשה דבר). אין לי מושג מה המצב המשפחתי והכלכלי אבל להכיר בעומס פירושו לנסות להוריד עומס במקומות אחרים (למשל עבודה), לנסבות לדאוג לחלוקה סבירה של שעות שינה וטיפול בין בני הזוג, לגייס תמיכה אם אפשר (למשל ממשפחה.בנוסף חשוב גם דיבור בין הזוג(מפתיע כמה שזה יכול לשנות ולהוריד עומס)
צריך שליטה רבה וכוחות רבים על מנת שלא להגיב בחריפות וזה מפחיד לראות שיוצאות מאיתנו תגובות כאלו גם כלפי ילדינו, גם כאן ההכרה בזה היא שלב ראשון - אם אתהמכיר בכך הסיכוי להתפרצות קטן.
הקשר הוא לא תמיד מידי ולוקח זמן וגם לא בהכרח באותו קצב עם כל ילד.
הנסיון הקליני שלי לימד אותי שבמצבים כאלו דווקא שיחה עם אבות שעברו זאת עוזרת. שווה לברר (דרך חברים או מכרים) טלפונים של אות לתאומים מניסיוני הם שמחים לשתף לעזור ולייעץ.
גיל
   תודה גילNAV 07:38 20/11/2007
המצב לדעתך לא מצריך "טיפול" ?,אגב אתמול היה משום מה יותר טוב .האשה מעודכנת ותומכת בכל השלבים...
   מה עושים?ד"ר גיל גולדצויג 08:08 20/11/2007
אכן התלבטתי האם בתשובתי הקודמת להציע פניה לאיש מקצוע. זה ודאי יכול לעזור בשני מישורים - לתת כלים להתמודדות ולברר יותר לעומק את מקורות המצוקה.
ההחלטה תלוייה ברמת המצוקה (עד כמה אתה מרגיש שהמצב בלתי נסבל מבחינתך), ברמת הפגיעה בתפקוד (כלומר עד כמה אתה מרגיש שהמצב החדש ותגובותיך פוגעות בסופו של דבר ביכולתך לתפקד ביום יום העבודה, ביחסים הזוגיים ובאבהות לבת הגדולה) וכמובן במידת הסיכון (האם אתה מרגיש שיש סכנה לתאומים). כמובן שאם התשובה לשאלה האחרונה היא חיובית אז מתחייבת פניה לאיש מקצוע.

לגבי האמירה שהמצב אתמול היה יותר טוב - אולי אפשר להיעזר כאן במשהו קונקרטי. תנסה לעבור (אפשר יחד עם בת הזוג) על מה היה סדר היום של אתמול ולנסות לחשוב האם היה משהו שלדעתך איפשר את המצב היותר טוב, אם יש דבר כזה חשוב להמשיך לפעול או לנסות באותו הכיוון. נקודה נוספת חשובה באותו הקשר היא לנסות לייצר לעצמך "רצף של הצלחות" כלומר לנסות ולהגדיר מטרה ריאלית (קשה לי להגיד מרחוק מה בדיוק אבל למשל שתהיה פעם אחת לפחות אינטראקציה של משחק עם אחד מן הילדים או שניהם). כאשר ועם המטרה מושגת מגדירים מטרה נוספת או מרחיבים את הטווח של המטרה הקודמת, מה שיכול להפעיל מעגל חיובי במקום המעגל השלילי הקיים כרגע. חשוב שהמטרה תהיה במונחים של "כן" ולא של "לא" (כלומר עדיפה מטרה של להיות רגוע מאשר מטרה של "לא להתעצבן"
גיל
   שוב תודהNAV 10:06 20/11/2007
לגבי שאלות ,תיפקוד בבית עם הילדה נהדר אין בעיות (אולי אפילו חלק מהענין -חוסר רצון "לבגוד" בה) עם האשה כנ"ל וכמובן שאין סכנה מוחשית לפגיעה בילדים!!
אני אפעל בעצתך ואתן לזה עוד שבוע אם זה לא מסתדר נוכל להפגש?
   דברים מתקדמיםד"ר גיל גולדצויג 00:15 21/11/2007
שלום
שמח לשמוע ונראה שדברים מתקדמים בכיוון הנכון
בכל מקרה עדכן אותי מה קורה ואתה תמיד יכול לשלוח לי מייל
giligold@mta.ac.il
גיל
   למה ככה?אלון 15:19 13/05/2008
למה? אין פתרון אחר לבעייה הזאת?

mybestsex.sexusblog.com/




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו