צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום לידות בית
מנהל/ת הפורום: אילנה שמש
  אז איך יודעים שרוצים לידת בית?נוספת 14:22 15/01/2008
אני בתחילת הריון, שבוע 11,
וכבר עכשיו מתחילה להתעניין בלידה טבעית.
(אמרו לי שלא מוקדם מידי אבל אני עדיין מרגישה מוזר:-) )
עוד לא ממש בקיאה בחומר כדי לדעת להגיד מה בדיוק אני רוצה..
אשמח לשמוע קצת, מה הוביל אתכן להחלטה, מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון,
איך מתחילים את המסע הזה של להחליט שלידת בית זה מה שמתאים לי...

תודה מראש
נוספת.
   look for homebirth informationאילנה שמש - מיילדת בית 19:09 15/01/2008
It is not too early to begin to investigate about homebirth as an option. Try to find my book in Hebrew ללדת בבית, which is sold out but perhaps you can find it in a library, especially the medical school and nursing school libraries of the hospitals, or to borrow from a childbirth educator or doula or someone who has had a homebirth. You can also advertise to buy a used copy on one of the birth forums. The new edition will be coming out soon, but may take 1-2 months before it hits the market. Also check websites like mine www.birthathome.co.il and other birth forums like www.beofentv. There is a lot of info also in the homebirth section of www.leida.co.il. Good luck
   איך יודעים?מאיה מ 09:25 17/01/2008
אני ילדתי את בני הראשון בבית חולים. היתה לידה מצוינת, קלה, עם שיתוף פעולה מלא של הצוות (פרט לחתך שממש קיוויתי להימנע ממנו ואי אפשר היה). החלק הקשה מבחינתי היה דווקא בימי האשפוז שאחרי. התינוקיה, האחיות הקשוחות בעניין ההנקה ("אם לא תצליחי להניק אותו עכשיו, אני אתן לו בקבוק...", "את לא יכולה להניק עכשיו, יש בדיקת רופא. הוא יאכל אחר כך" ועוד פנינים כאלו).
במקור, רציתי לידת בית אבל תגובות הסביבה הרתיעו אותי והצליחו לשכנע אותי שזה לא כדאי.
בהריון השני כבר היה לי ברור שזו תהיה לידת בית. גם מתוך תחושת בטן שזה מה שאני רוצה, וגם מתוך החששות מהחוויה החוזרת של החתך (מבחינתי זה היה החלק הכי קשה בלידה) והחששות מהתינוקיה. באופן אישי, הרעיון של כמה תינוקות שוכבים יחד בחדר עם המון אור פלורסנטי מוגזם, עם גלגל"צ ברקע בפול ווליוום ואחיות, שעם כל הרצון הטוב פשוט אין מהן מספיק. הלידה הזו אכן היתה לידת בית (עם אילנה) - והיה נהדר. 3 שעות לידה, קלה וטובה ואחריה - את בבית שלך, עם התינוק שלך, עם המשפחה שלך, במקלחת שלך במיטה שלך. עולם אחר.
אבל אלו לא הסיבות היחידות. יש הרבה מחקרים (חיפוש מהיר באינטרנט יביא אותך אל הרבה מהם) שמראים שלידת בית לאישה בריאה, עם הריון תקין של עובר אחד, במנח נכון (לא עכוז למשל), ובשבועות 38-42, ועד משקל מסוים של העובר (יש לא מעט תנאים, כמו שאת רואה, ולא ציינתי את כולם) וכמובן - עם מיילדת מקצועית שתלווה את הלידה - זו לידה בטוחה לפחות כמו לידה בבית חולים. זה נתון מדהים. באירופה ובארצות הברית רבות הנשים שבוחרות לידת בית. בחלק מהמדינות זו אפילו הנורמה.
החסרונות? יש מקרים קיצוניים בהם לידת בית עלולה להעמיד אותך ואת התינוק בסיכון בעיקר אם המיילדת לא משכילה לזהות את זה בזמן. חשוב לזכור שבבית חולים, מיילדת לא מלווה אותך לאורך כל הלידה. (אלא אם שכרת כזו). היא מופיעה אחת לחצי שעה בערך, ובודקת אותך ואת העובר. במהלך החצי שעה הזו עלולים להתפתח כל מיני מצבים שבלידת בית, עם מיילדת צמודה ומנוסה, היא שמה לב לזה בזמן ומתפנים לבית חולים.
אני חושבת שבתור התחלה, תקראי חומר. ככל שתדעי יותר, תוכלי להבין מה נכון לך יותר. זו בחירה אישית. אם תרצי לשמוע עוד או שיהיו לך שאלות, אשמח לעזור.
   תהליך קבלת החלטותנעמי נואה - מילדת 10:23 17/01/2008
הבחירה שלך צריכה להתבסס על מידע . רצוי לקרוא ספרות ויש היום הרבה ספרות על לידה פעילה מתורגמת וגם מקורית.
את בתחילת מעקב ההריון וכדאי כבר בשלב זה לברר לעצמך מי באזור מגורייך מתאים לגישה שלך.
אני ממליצה גם על קורס הכנה ללידה שמאפשר לך לגלות שהקבוצה תומכת ומעודדת קבלת החלטות מושכלת.
חשוב להבין מה הם התנאים האופטימליים בשבילך.
בהצלחה
נעמי נואה
0544-795241
www.metaplim.co.il/zir-lehorut




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו