צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  תפוקת החלבקרן 11:18 28/12/2011
שלום רב,
אני מניקה את ביתי בת 4 חודשים הנקה מלאה. נוטלת פרנטל של סולגאר ומשתדלת לשתות ולאכול נכון.
אני מעוניינת ליטול חילבה על מנת להגביר את ייצור החלב.
בחילבה יש תוספת של מגנזיום וגם בפרנטל.
האם יש הגבלת מגנזיום בהנקה? כמה כמוסות מהחילבה יש לקחת על מנת להרגיש שיש שיפור בייצור החלב? על הקופסה רשום 1-2 ביום ועד 6 במידת הצורך? בכל כמוסה יש 480 מ"ג חילבה ו 90 מ"ג מגנזיום.
ביתי יונקת כל שעתיים לערך ולעיתים גם פחות מכך. פעמים רבות היא מראה סימני עצבנות כשהיא יונקת וזה מרגיש כאילו אין מספיק חלב.בנוסף לא תמיד יש תחושת מלאות בשדיים אך ייתכן כי הסיבה לכך שהיא יונקת לעיתים תכופות והשדיים לא מספיקים להתמלא ??!!אציין כי בשעות הלילה לאחר שהיא ישנה כ6-7 שעות רצוף השדיים מתמלאים ואין שום סימנים שליליים מצידה. הבעיה היא בעיקר במהלך היום וספציפית בערב לפני השינה. מה ההסבר לכך? האם הגוף לא אמור לספק את מה שהתינוק דורש? הרי ככל שמניקים התפוקה אמורה לעלות.
אודה להסבר.

תודה מראש.
   תפוקת חלב ומגנזיוםעדי יותם, IBCLC 11:41 28/12/2011
לגבי המגנזיום - הקצובה היומית המומלצת לנשים מגיל 25-50, עפ"י משרד הבריאות, היא 280 מ"ג. מגנזיום יש גם בבננות, בתמרים ועוד. את יכולה לחשב את הצריכה היומית שלך, פחות או יותר, ולהקפיד לא לעבור אותה.

חילבה לא מומלצת לנשים בעלות לחץ דם נמוך או סוכר נמוך, מאחר שהיא מורידה אותם.
המינון המקובל הוא עד 9 כמוסות ליום (3X3). אפשר גם לקחת פחות ולראות אם את מרגישה שיפור. יש סוג שהוא מרוכז ונטול ריח. אם אינך משתמשת בסוג זה, הרי שתרגישי שינוי בריח הזיעה והשתן שלך תוך כ-24 שעות וזה סימן שאפשר לצפות כבר לעלייה בכמויות. שימי לב שזו אינה תרופת פלא ולא אצל כל הנשים תגביר באותה מידה.

ייתכן שהעומס והלחץ גורמים לזרימה איטית יותר של החלב בשעות שציינת. זה מאוד נפוץ בגיל הזה. אפשר לנסות לקחת את סוף השבוע הקרוב כזמן מילוי מאגרים אצלך, לנוח, לשתות ולאכול, לקחת אותה איתך למיטה ולצאת מהמיטה כמה שפחות, בעיקר להניק ולנוח. סיכוי סביר שתרגישי קפיצה משמעותית בכמויות לאחר סוף שבוע/24 שעות כאלה.

בהצלחה ואנא עדכני אם ומה עבד!
   אצלי ואצל רוב הנשים שאני מכירה יש צבר הנקות כזה בערבפרחית 09:18 02/01/2012
שמעתי המון הסברים לדפוס המוכר הזה, חלקם אפילו סותרים זה את זה, אבל לא משנה איזה הסבר מאמצים - חשוב יותר לדעת שככה נראות רוב ההנקות. בבוקר מלאות ומרווחים ארוכים, בערב התינוק לא זז ממך. קלאסי לגמרי.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו