קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
מדברת בלשון זכר | שני | 17:03 11/06/2009 | |||||
בתי בת השלוש.מדברת בלשון זכר באופן קבוע. מה עליי לעשות?
|
|||||||
מדברת בלשון זכר | תמר בש | 17:12 14/06/2009 | |||||
האם כוונתך שהיא מדברת על עצמה בלשון זכר או פונה לאחרים כך לא קשר להיותם זכר או נקבה? נסי לתת דוגמא/ות לשיבוש ולסיטואציה. האם יש שיבושים אחרים בדקדוק (יחדי-רבים, זמנים למשל)?
|
|||||||
תשובה לשאלתך. . . מדברת בלשון זכר | שני | 11:53 17/06/2009 | |||||
תודה לך תמר על ההתיחסות.
בתי בת השלוש מדברת בלשון זכר באופן קבוע. ושמתי לב כשהיא פונה אליי היא יועת לפנות בלשון נקבה. כלומר רק בגוף ראשון היא מתקשה. יחיד רבים גם כן תקין אצלה.ובכלל מדובר בילדה מאוד מפותחת לגילה מבחינה פיזית ושיכלית רגשית. |
|||||||
שני | תמר בש | 22:11 17/06/2009 | |||||
אינך צריכה וגם לא רצוי שתתקני את בתך בסגנון "תגידי..." וכיו"ב. רצוי לתת לה מודל של דיבור נכון, גם בהתייחס לדבריה שלה. כך למשל אם היא אומרת "אני הולך לגן" את יכולה לחזור אחריה ולמשל, לשאול כאילו לחיזוק דבריה "אה, את הולכת לגן?", או אפילו "כן, את הולכת לגן", כשאת מדגישה מעט את הפועל, ולאן דווקא מחכה שתתקן את עצמה. המצבים מתעוררים במהלך היום ולא צריך להמציא אותם. מודלינג כזה הוא בדרך כלל כלי חזק ללמידה, הרבה יותר מנסיון "ללמד" ישירות באמצעות בקשה לחזור אחרייך וכדומה.
בהצלחה! |
|||||||
תוספת קטנה | גילי אבישי | 07:33 21/06/2009 | |||||
ילדים בגיל הזה עדיין לא בשלים לחלוטין ברמת האבחנה של "אני" ולכן הם מדברים על עצמם בצורה שקרובה לליבם ושאותה הם שומעים הרבה. נניח אם יש אח גדול או הזדהות עם אב או דמות גברית אחרת ילדה תדבר בלשון זכר.
העובדה שהיא פונה אלייך בלשון נקבה מחזקת זאת. נסי לראות מה קורה כשאת פונה אליה בגוף שלישי. נניח שמה מיכל- מיכל מחבקת את אמא? מיכל רוצה לאכול? מה רוצה מיכל לעשות ? וכו'. סיכוי סביר שתתיחס לעצמה בלשון נקבה. |
|||||||