צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  מדברת בלשון זכרשני 17:03 11/06/2009
בתי בת השלוש.מדברת בלשון זכר באופן קבוע. מה עליי לעשות?
   מדברת בלשון זכרתמר בש 17:12 14/06/2009
האם כוונתך שהיא מדברת על עצמה בלשון זכר או פונה לאחרים כך לא קשר להיותם זכר או נקבה? נסי לתת דוגמא/ות לשיבוש ולסיטואציה. האם יש שיבושים אחרים בדקדוק (יחדי-רבים, זמנים למשל)?
   תשובה לשאלתך. . . מדברת בלשון זכרשני 11:53 17/06/2009
תודה לך תמר על ההתיחסות.
בתי בת השלוש מדברת בלשון זכר באופן קבוע.
ושמתי לב כשהיא פונה אליי היא יועת לפנות בלשון נקבה.
כלומר רק בגוף ראשון היא מתקשה. יחיד רבים גם כן תקין אצלה.ובכלל מדובר בילדה מאוד מפותחת לגילה מבחינה פיזית ושיכלית רגשית.
   שניתמר בש 22:11 17/06/2009
אינך צריכה וגם לא רצוי שתתקני את בתך בסגנון "תגידי..." וכיו"ב. רצוי לתת לה מודל של דיבור נכון, גם בהתייחס לדבריה שלה. כך למשל אם היא אומרת "אני הולך לגן" את יכולה לחזור אחריה ולמשל, לשאול כאילו לחיזוק דבריה "אה, את הולכת לגן?", או אפילו "כן, את הולכת לגן", כשאת מדגישה מעט את הפועל, ולאן דווקא מחכה שתתקן את עצמה. המצבים מתעוררים במהלך היום ולא צריך להמציא אותם. מודלינג כזה הוא בדרך כלל כלי חזק ללמידה, הרבה יותר מנסיון "ללמד" ישירות באמצעות בקשה לחזור אחרייך וכדומה.
בהצלחה!
   תוספת קטנהגילי אבישי 07:33 21/06/2009
ילדים בגיל הזה עדיין לא בשלים לחלוטין ברמת האבחנה של "אני" ולכן הם מדברים על עצמם בצורה שקרובה לליבם ושאותה הם שומעים הרבה. נניח אם יש אח גדול או הזדהות עם אב או דמות גברית אחרת ילדה תדבר בלשון זכר.
העובדה שהיא פונה אלייך בלשון נקבה מחזקת זאת.
נסי לראות מה קורה כשאת פונה אליה בגוף שלישי.
נניח שמה מיכל- מיכל מחבקת את אמא? מיכל רוצה לאכול? מה רוצה מיכל לעשות ? וכו'.
סיכוי סביר שתתיחס לעצמה בלשון נקבה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו