צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  בן שנתיים ישן בחדר ההורים 15:50 20/08/2008
שלום וברכה.
בני יהיה בן שנתיים עוד כחודש בדיוק. בזמן האחרון הוא עבר הרבה שינויים - הייתי בהריון, נולדה לא אחות קטנה (לפני חודש), עברנו דירה (לפני יומיים), הוא עזב את המשפחתון שמאוד אהב (לפני שבועיים) והכל בלאגן בבית החדש (ארגזים וכו')
השתדלנו מאוד להכין את בננו מראש לכל הדברים ולהכין את החדר החדש שלו כמו שהיה בבית הקודם. כשהבאנו אותו לבית החדש הוא שמח מאוד לחזור ולשחק עם הצעצועים שלו (במשך חודש לאחר הלידה שהינו אצל הוריי כיוון שהיינו צריכים לעזוב את הדירה הקודמת והחדשה עוד לא הייתה מוכנה ולכן הוא לא היה עם הצעצועים, המיטה וכו' שלו)
הבעיה הייתה כשהגיע הערב והתחלנו עם שגרת ההשכבה. לאחר הארוחת ערב, האמבטיה והסיפור הוא פשוט לא רצה להיכנס למיטה שלו. והוא ממש צרח ונכנס להיסטריה. בהתחלה אמרנו לעצמנו שלא מוותרים, נכניס אותו למיטה אבל נישאר לצידו. אבל כל פעם הוא ירד ורצה להירדם עלינו.
(אגב בד"כ הוא נרדם לבד ואין איתו בעיות מיוחדות בלילה). וראינו שהוא ממש נמצא במצוקה ורוצה ונתלה עלינו כאילו הוא ממש פוחד.
בסוף הגענו למסקנה שאולי זה באמת יותר מדי בשבילו, מה גם שהחדר שלו בבית החדש רחוק יותר משלנו מאשר בבית הקודם. והוא גם מפחד לניכנס לחדר שלו כשהוא חשוך (מה שלא היה בבית הקודם). בקיצור הברנו את המיטה שלו לחדר שלנו והוא נכנס בקלות למיטה ונרדם לבד כמו שהיה רגיל. אז עכשיו אנחנו ישנים ארבעה בחדר אחד - בעלי, הבן שלנו הקטנה ואני.
אומנם כל אחד ישן במיטה שלו, אבל האם זה לא הרגל רע שאנחנו מקנים לו?
חשבנו לתת לו ש/בועיים-חודש להתרגל למצב החדש ואז לנסות להחזיר לחדר שלו?
האם עשינו בסדר? ואם לא ירצה לחזור למיטתו? איך לגרום לו לרצות לישון בחדרו?
   בן שנתיים ישן בחדר ההוריםנורית גולדמן 20:13 26/08/2008
שלום,
שינויים רבים בתקופה קצרה אכן גורמים למצב של לחץ אצל ילדים קטנים ופעמים רבות הם מבטאים זאת בריגרסיה בשעת השינה.
הייתי מציעה לכם להכין את בנכם לקראת חזרתו לחדרו להבטיח לו שאתם תשבו לידו עד שירדם ולאחר מספר לילות לצאת כל פעם מהחדר -כל פעם להאריך את הזמן עד שיתרגל להרדם לבד במיטתו.

בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו